سایت جدید انجمن هوای پاک رونمایی شد ...

۰۲۱۸۸۸۲۲۴۳۰

نقش شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، دکتر مسعود مسیح طهرانی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت و عضو هیئت مدیره انجمن علمی هوای پاک ایران با برنامه «گفتگوی علمی» درمورد نقش شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی گفتگو کرد.

مسیح طهرانی با اشاره به اینکه شعار سال به ویژه در سالهای اخیر بر محوریت بحث تولید و اقتصادی بوده گفت: یکی از مصادیق شعار امسال، بحث شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: دانشگاه‌ها، مجموعه حاکمیت، سیاست‌ها و نهادهای مختلف در زمینه جهاد همه جانبه اقتصادی از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر رویکرد مردمی و دانش بنیان عقب هستند و هنوز این موضوع را جدی نگرفتند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد «العلم سلطان» که گفتمان جدیدی را در سالهای اخیر ایجاد کرد و در مجموعه نخبگانی هم شدت و حدت پیدا کرده به تدریج جایگاه خود را پیدا و نقش آفرینی می‌کند.

مسیح طهرانی با بیان اینکه مخاطب مقام معظم رهبری در خیلی مباحث از دولت و نهادهای رسمی و حکمرانی کمرنگ شده و به سمت مردم رفته گفت: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی مردمی بودن است چون اگر کاری، به صورت خودجوش و مردمی انجام نشود و جذابیت نداشته باشد با ابلاغ و بخشنامه کردن اتفاقی نخواهد افتاد.

وی با اذعان به وجود یک فاصله معنادار بین بازار، دانشگاه و صنعت اظهارکرد: یکی از مشکلات کشور ما در بدنه شرکت‌های دانش بنیان و شرکتهای خصوصی بحث ضعف و کمبود نیروهای متخصص است و متاسفانه نیروهای جوان باانگیزه کشورمان هم در حال جذب به بازار کار بین المللی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: اگر به این مسئله توجه و برای آن برنامه ریزی کنیم می‌توانیم آن را مدیریت کنیم اما با بی توجهی به نخبگان و مشکلات آنها راه به جایی نخواهیم برد.

منبع: http://seda.ir/sh/?3299169

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *